Pas standaard tekstadvertenties in Adwords nog voor 31 Januari aan!
Adverteer je in Google Adwords? Zorg er dan voor dat je in elk geval voor 31 Januari 2017 je campagne aanpast. Anders loop je het risico dat je advertenties niet meer getoond worden of automatisch worden omgezet door Google.
Achtergrond
Uitgebreide tekstadvertenties van Google zijn sinds het tweede kwartaal van 2016 geïntroduceerd door Google. Deze moeten uiteindelijk de standaard tekstadvertenties gaan vervangen. Het komt erop neer dat je als adverteerder met dezelfde advertentie meer ruimte krijgt in Google. Zo ziet dat er visueel uit ten opzichte van de oude advertenties:
Er komt meer ruimte in de titel en de beschrijving komt op 1 regel te staan. Ook voor de uiteindelijke URL is meer ruimte. Dit zorgt voor een betere afstemming van de zoekopdracht van de gebruiker met de advertentie en advertentie tekst.
Als je nog een oud formaat gebruikt, stap dan snel over op de nieuwe formaten. Je kunt in elk geval tot 31 Januari nog testen met beide formaten naast elkaar. Wij zien in de praktijk dat de nieuwe advertentie een hogere doorklikratio heeft en dus relevanter is voor bezoekers. Bestaande functionaliteiten zoals advertentie extenties kun je gewoon blijven gebruiken.
Heb je hulp nodig bij het omzetten van je advertenties of wil je eens een vrijblijvende scan van de prestaties van de campagne? Neem dan contact met ons op.