Hoe kun je zien hoe vaak je featured snippets worden bekeken?

Featured snippets zijn stukjes informatie die hoog in de zoekresultaten worden vertoond of bij de zoekresulaten. Ze worden ook wel structured data genoemd.

Denk aan het tonen van sterren van reviews bij je website. Door gebruik te maken van de schema.org indeling vertel je tegen google dat je extra informatie wilt laten zien.

Een ander voorbeeld is antwoord op directe vragen, een lijst op opsomming of een tabel.

Hoe weet je nu of Google je snippets herkent en nog belangrijker, ook wordt getoond in de zoekmachines?

Herkenning

Je kunt via de structured data testing tool van Google zien welke stukjes code worden herkend en of je het goed hebt geprogrammeerd. Ga naar deze site om direct te site te testen.

Meten en inzien

Om te meten hoe vaak je gestructureerde data in Google wordt gezien kun je gebruik maken van de search console. Zorg ervoor dat je je website eraan koppelt en kijk vervolgens bij ‘prestaties’. Daar vind je een overzicht van de termen waarop je gevonden bent. Rechts zie je een kopje staan met “zoekopmaak”. Daar vind je de gegevens. Heb je vragen? Stel ze gerust.