Opdracht: Verbeteren van de vindbaarheid van de website
Een half jaar geleden had ik een gesprek met Cas de Vree van Stradas Online Marketing over de vindbaarheid van mijn website. Bij de gebruikelijke zoekmachines stond ik bij sommige zoekwoorden op pagina 1, bij andere pas op pagina 2 of 3, of zelf verder. Ik sprak met Cas af dat hij een half jaar lang elke maand een bepaalde tijd met mijn site bezig zou zijn, gericht op een betere vindbaarheid. Cas hield een analyse bij, zoekwoorden en teksten werden verbeterd en hier en daar loste hij ook nog een ander probleempje op. Het half jaar is voorbij. Tijd om de balans op te maken. Gemiddeld heb ik nu 2 tot 3 nieuwe klanten per week. De normale zomerpiek ‘help, het ging in de vakantie niet goed, er moet iets gebeuren.’, werd een zomerexplosie. En nu de herfst is begonnen, gaat de stroom door. Op de vraag ‘hoe kom je bij mij terecht?’ zeggen de meesten ‘Via Google’. Ik blijk dus veel beter vindbaar. En het had nog beter gekund. Cas stuurde me, zoals afgesproken, maandelijks een tip of een opdracht waarmee ik zelf ook kon bijdragen aan de vindbaarheid. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet optimaal heb benut…