Het kennen van de behoefte van klanten/bezoekers/gebruikers is van essentieel belang voor de strategie en bedrijfsvoering. Stradas heeft een jarenlange ervaring in onderzoek en biedt verschillende vormen van onderzoek aan. Vaak maar niet altijd wordt dit gecombineerd met een strategisch advies.
Wat voor onderzoeken biedt stradas aan?
Klanttevredenheids onderzoek
We meten hoe klanten, gebruikers of bezoekers denken over uw bedrijf, dienst of organisatie aan de hand van een specifieke onderzoeksopzet. We denken actief mee met uw vraag. Dit kan gaan over specifieke vragen of stellingen die u uw doegroep wilt voorleggen of om het in kaart brengen van de doelgroep (Bijvoorbeeld wat voor bezoekers trekt mijn onderneming/website).
We zetten samen met u uiteen wat het probleem of de stelling is. Van daaruit denken we mee en stellen we het type onderzoek en de opzet op. Door onze ruime ervaring met het opstellen van onderzoeken kunnen we de juiste opzet uitvoeren.Aan de hand van de onderzoeksresultaten komen we met concrete adviezen die aansluiten op uw onderzoeksvraag.
Een kleine greep uit de vragen die dit type onderzoek beantwoordt:
- Wie zijn mijn klanten; wat is hun achtergrond?
- Hoe beoordelen klanten mijn organisatie op verschillende punten?
- Hoe loyaal zijn mijn klanten? Hoe snel zouden ze anderen naar ons verwijzen en hoe waarschijnlijk is het dat ze terugkomen?
- Welke factoren kunnen de loyaliteit en tevredenheid van mijn klanten beïnvloeden?
- Welke kansen/bedreigingen zijn er voor mijn organisatie?
- Welke quick wins kan mijn organisatie behalen en welke lange termijn verbeteringen zijn er mogelijk?
Haalbaarheidsonderzoek
We toetsten projecten, concepten en nieuwe ideeen op haalbaarheid. Bijvoorbeeld door in te schatten wat er nodig is om het economisch rendabel te maken. Of wat er voor nodig is om een bepaald project te laten slagen onder bepaalde omstandigheden of wat de huidige business case betekent.
We hebben een aparte pagina voor het projectmanagement/conceptontwikkeling. Klik hier om deze in te zien.
Markt en Concurrentie onderzoek
We onderzoeken bijvoorbeeld wat de marktomstandigheden zijn, hoe groot de markt is, welke segmenten er zijn. Maar ook welke concurrenten er zijn, hun sterke/zwakke punten, marktpositie, waarschijnlijke volgende stappen en, overname en integratie mogelijkheden met uw organisatie of andere concurrenten.
Online onderzoek en optimalisatie
Dit is het klanttevredenheidsonderzoek maar dan gericht op uw online bezoekers. We ondervragen uw bezoekers naar hun online ervaring op uw website en of ervaring met uw bedrijf of dienstverlening. Bezoekers krijgen de keuze op uw website om deel te nemen aan het onderzoek. Door ook hier gerichte vragen te stellen komen we tot concrete verbeterpunten.
Daarnaast kunnen we uw website zelf onderzoeken en beoordelen.
Onderzoeksvormen:
Stradas maakt gebruik van verschillende onderzoeksvormen:
Interviews en Enquetes
Door op locatie klanten, gebruikers of bezoekers te ondervragen. Dit doen we regelmatig met behulp van online enquetes die we via een tablet aan respondenten voorleggen.
Desk Research
Sommige specifieke onderzoeksvragen vereisen “bureauwerk”. We hebben toegang to verschillende bronnen en weten waar we effectief informatie vandaan kunnen halen. We kunnen compact en helder werken naar de probleemstelling.
Voorbeelden hiervan zijn marktonderzoek of concurrentie onderzoek.
Online onderzoek
We bieden een ruim pakket van online onderzoek en optimalisatie. We kunnen het volledige traject voor u uit handen nemen en uw klanten en website prestatie inzichtelijk maken. Dit omvat ook het ondervragen van bezoekers over uw organisatie via uw website. Voor online onderzoek en optimalisatie hebben we een speciale pagina met uitleg.
Waarom onderzoek uitbesteden?
We hebben jarenlange ervaring met het opstellen van gerichte onderzoeken binnen een internationale omgeving. Wij kunnen de juiste vragen stellen voor uw onderzoek. Daarnaast ervaren respondenten eerder geneigd zijn eerlijk te antwoorden als het door een externe partij wordt uitgevoerd.