Wat is een “goede” website?

In gesprekken met opdrachtgevers komen we deze vraag vaak tegen. De website kan soms niet wat er nodig is om er een succes van te maken. Maar wat heb je dan nodig om een “goede” website te hebben?

Het antwoord is simpel: Dit is voor iedereen anders. Voor elke opdrachtgever moet een website persoonlijk op zijn doelgroep zijn afgestemd. En vertegenwoordigen wat deze met het bedrijf wil uitstralen. er zijn echter wel een aantal kernzaken aan te geven:

Klanten opleveren

Uiteindelijk moet een website klanten opleveren of in elk geval bezoekers juist informeren. Dit moet op een manier gebeuren die bezoekers fijn vinden. Dus met zo min mogelijk stappen de juiste informatie zien, direct contact op kunnen nemen, een product kunnen kopen of op de juiste pagina terecht komen. Het doel van de website is hierbij leidend. Die kan ook zijn dat je klanten slechts wilt informeren.

Gebruiksvriendelijk

Een gebruiksvriendelijke website is cruciaal. De klant moet de juiste informatie kunnen vinden en de website moet op alle mogelijke media te bekijken zijn. Daarbij is de layout vanzelfsprekend en de tekst overtuigend.  De pagina waar de bezoeker op terecht komt moet de juist informatie bevatten. Ben je dus op zoek naar informatie over een goede website? Dan zou je op dit artikel uit moeten komen en niet op de homepagina waar je vervolgens nog moet zoeken naar de juiste pagina

Responsive

Een website wordt door verschillende bezoekers op verschillende type apparaten bekeken. Bijvoorbeeld een smartphone, tablet, desktop, tv, klein scherm etc. Op al deze schermen moet de website “meebewegen”. Verklein of vergroot deze website maar eens. Je zult zien dat bepaalde inhoud onder elkaar komt te staan of dat het menu inklapt. Precies afgestemd op de gebruiker.

Gevonden worden

Als je slecht gevonden wordt laat je kansen liggen. Door een goede zoekmachine optimalisatie, goede teksten en een juiste opzet van je website structuur zorg je ervoor dat je goed gevonden wordt. Daarnaast kun je bezoekers aantrekken door social media, betaald adverteren en verschillende zoekmachine technieken. Het is ook van belang dat je alle kanalen gebruikt waar ze voor bedoeld zijn. Dus als je een flyer uitstuurt naar je doelgroep en je verwijst naar je website zorg er dan ook voor dat dit makkelijk te vinden is. En stem je marketing strategie af op je website. Een nieuwe marketing actie moet naadloos aansluiten op de website en andersom..

En hoe verder?

Stradas bouwt ook websites voor ondernemers die rendement opleveren. Daarbij denken we mee met de specifieke doelgroep, wensen en uitstraling van het bedrijf. We denken actief mee met inzet van nieuwe marketing acties, manieren om je klanten te bereiken en je te onderscheiden van je concurrent. We kunnen ook uw huidige marketing en website analyseren. Neem contact op voor meer informatie.

Door: Stradas