Remarketing; wat is het en wat levert het je op?

Remarketing copy

Voorbeeld Remarketing

Je kent het vast wel, je kijkt even naar een vakantiereis, een webwinkel of een mobiele telefoon. Als je even later op een andere site zit of op Facebook zie je opeens een advertentie van diezelfde reis. Of diezelfde telefoon voorbij komen. Dat heet retargeting of remarketing. En zorgt ervoor dat de bezoeker een aantal keer terug wordt geleid naar de advertentie.

Voordelen

De bezoeker op de website is vaak snel afgeleid. Hij ziet iets anders voorbij komen, opent een nieuwe site, wordt gebeld, of wordt op een andere manier afgeleid. Hij zit vaak niet zonder reden op de website en kan dus een hoge interesse hebben. Door deze bezoeker vaker de advertentie te laten zien op andere plekken wordt hij weer bewust en herinnerd aan zijn bezoek/het product/het bedrijf.

Gemiddeld is de conversie op een website 2%. Dat betekent dat 98% de website verlaat. Met remarketing kun je ervoor zorgen dat deze 98% een zo groot mogelijke kans heeft om nogmaals in contact te komen met het bedrijf. Het is aangetoond dat met meer herhaling de kans op aankoop groter wordt. Vandaar dat remarketing steeds vaker wordt gebruikt.

Remarketing voor het MKB wordt vooral via de kanalen van Facebook en Adwords gebruikt.

Privacy

Een veel gehoorde kreet van consumenten is “ze weten alles van me”. Dat is echter niet zo, met remarketing wordt anoniem bijgehouden welke bezoeker de website heeft bezocht. En wordt de advertentie aan die bezoeker wordt getoond zonder dat de adverteerder weet wie het is.

Stradas

Remarketing is niet alleen geschikt voor grote organisaties zoal Zalando, KLM en Kras. Stradas zet remarketing campagnes op voor kleine zelfstandigen en MKB ondernemers. Neem contact op voor de mogelijkheden.