Meten van klanttevredenheid; Waarom is dat belangrijk?

Veel bedrijven meten niet in hoeverre hun huidige klanten nog tevreden zijn. Dit is een gemiste kans en kan zelfs klanten kosten. Door regelmatig klanten te blijven ondervragen groeit een bedrijf mee met de wensen van de klant. Klanten veranderen net als de omgeving van een bedrijf.

Het meten van klanttevredenheid kan op verschillende manieren maar bestaat altijd uit een combinatie van de directe tevredenheid, de loyaliteit, de resultaten die behaald zijn en ervaringen van klanten.

Hoe kun je dit doen?

Veel ondernemers hebben een vragenlijst of ondervragen af en toe klanten. Mits de juiste vragen worden gesteld kan dit vooral helpen om intern de dienstverlening te verbeteren.

Stradas helpt ondernemers als onafhankelijk bureau om een goed inzicht in de werkelijke klanttevredenheid te krijgen. We stellen onderzoeken op die de ondernemer naar de klant stuurt. De resultaten daarvan zijn als (interactieve) grafiek te gebruiken in marketing, promotie en website. Via deze weg krijgen ondernemers meer klanten uit hun marketing en website. Een voorbeeld hiervan is hieronder weergegeven. Voor meer informatie neem contact op met stradas.

Mogelijk vanaf €20 per maand. Klantenervaringen zijn een van de meest effectieve manieren om nieuwe klanten te binden!
 

Voor wie en wat heb je eraan?

Intern: Je eigen dienstverlening afstemmen en verbeteren naar aanleiding van de feedback van de klant

Extern: Klantenfeedback is een van de beste middelen om nieuwe klanten aan te trekken. Als je aan een potentiele klant kunt aantonen dat de klanten die je hebt geholpen tevreden zijn zullen ze meer vertrouwen in je bedrijf stellen.